Als recruiter moet je elke dag met veel mensen praten, cv’s bekijken en luisteren naar prestaties. In een gesprek hoor je natuurlijk vaak wel welke kandidaat doelgericht, actief en stressbestendig is. Alsof je dit nog nooit hebt gehoord. Maar deze clichés worden door beide partijen gebruikt. Kandidaten beoordelen u op dezelfde manier als u hun communicatiestijl beoordeelt. Er zijn parasitaire woorden die recruiters graag misbruiken, en dit artikel zal daarop focussen. Een studie van de LinkedIn-profielen en bedrijfspagina’s van recruiters identificeerde tien parasitaire woorden voor elke richting. Top 10 woorden die recruiters gebruiken op hun profiel
Top 10 woorden die bedrijven gebruiken in hun profiel
Nu je de rekruteringsclichés kent, moet je ze kwijtraken. Recruiter profiel Lees aandachtig wat daar staat. Je kunt zelfs lachen als je woorden tegenkomt als ‘ervaren’, ‘vooruitstrevend’, ‘verliefd op wat je doet’ (onthoud dat je daarboven staat). Vertel beter hoe u een kandidaat kunt helpen bij het vinden van een droombaan of welke vacatures u vervult – dit is voor potentiële klanten. Als je intern werkt, schrijf dan op wat er zo goed is aan je bedrijf, waarom het de moeite waard is om ervoor te werken. Als u aan de kant van het bureau staat, wat is dan uw uniekheid, wat is het verschil met tientallen vergelijkbare wervingsbureaus? Praat over bedrijfswaarden en bedrijfscultuur en vermijd clichés. Laat zien, vertel het niet: was u een hoofdrecruiter in uw vorige baan? Schrijf er niet alleen over, maar bewijs het door het aantal werknemers dat u naar het bedrijf hebt gehaald. Dit is tenslotte het soort informatie dat u zelf tijdens een sollicitatiegesprek graag van een kandidaat hoort. Bedrijfsprofiel Voordat ze met een recruiter praten, kijken de meeste kandidaten naar de bedrijfspagina. Als je wilt dat de eerste indruk klopt, pas dan het profiel aan: schrijf de visie, waarden en missie van het bedrijf op. Bijna 65% van de kandidaten zal niet voor een bedrijf werken als ze het niet eens zijn met de waarden ervan. Vertel uw bedrijfsverhaal met een focus op uw cultuur en mensen: als u gelooft dat u een unieke visie heeft en creatieve probleemoplossers bent, is dat niet genoeg. Omdat het geen kandidaten zal aanhaken. Laat zien wat uw bedrijf anders maakt dan anderen. Vertel ons over de prestaties van uw medewerkers, hoe u van plan bent de wereld te veranderen en wat u al heeft gedaan. En vermijd clichés zoals de pest (soms erg verraderlijk zoals deze). |
https://www.globalrecruitment.info/ |