Hoe de semantische kern van de site samenstellen? Beginners gids

software development

Vandaag zullen we het hebben over wat de semantische kern van een website is, waarom het zo belangrijk is om deze correct te benaderen, en hoe een beginnende SEO-optimizer trefwoorden kan selecteren zonder gespecialiseerde betaalde tools.

Dus … wat is de semantische kern?

De semantische kern van de site bestaat uit een reeks zoekwoorden, hun morfologische vormen en zinnen die het type activiteit van uw bron het meest nauwkeurig beschrijven.

In de regel is de compilatie van de semantische kern de allereerste en misschien wel de belangrijkste stap in de promotie van een webresource, daarom is het de moeite waard om deze dienovereenkomstig te behandelen. Voor een beginnende SEO-optimizer kan het proces van het selecteren van zoekwoorden meer dan 3 uur duren, daarom zal ik het, om het werk te vergemakkelijken, hebben over de belangrijkste fasen van het selecteren van semantiek, die een soort SEO-sjabloon voor beginners zal vormen.

Stadia van het samenstellen van de semantische kern van de site

Hieronder staan ​​6 belangrijke stappen die, naar mijn mening, je zullen helpen snel een semantische kern van hoge kwaliteit samen te stellen.

Stap 1: Maak een lijst van de belangrijkste en meest relevante categorieën

Voordat u doorgaat met het selecteren van zoekwoorden, moet u het onderwerp van uw site analyseren: begrijp welke diensten / producten het bedrijf aanbiedt en welke doelen worden nagestreefd. Bedenk welke categorieën het meest geschikt zijn voor het thema van uw webresource. Om dit te doen, plaatst u uzelf in de schoenen van de klant en bedenkt u welke soorten zoekopdrachten het belangrijkst en relevant zijn voor de site.

  • Wiegjes
  • Kinderwagens
  • Vervoer voor kinderen
  • Autostoeltjes voor kinderen
  • Kinderen speelgoed

Fase 2: Intuïtieve selectie van trefwoorden voor de geselecteerde categorieën

Nadat u de hoofdcategorieën van de site heeft bepaald, moet u voor elk van deze categorieën zoekwoorden gaan selecteren. Neem de categorie die u kiest en probeer intuïtief de zoekwoorden te vinden die er het beste bij passen. Dit kunnen zowel commerciële als niet-commerciële verzoeken zijn.

  • kinderwagens
  • koop kinderwagens goedkoop
  • prijzen voor kinderwagens
  • kinderwagens voor pasgeborenen
  • kinderwagens voor tweelingen
  • hoe je een kinderwagen kiest voor een pasgeboren baby
  • kinderwagens
  • welke kinderwagens zijn het lichtst, etc.

Tijdens een dergelijke selectie ontvangt u een lijst met de meest typische sleutelvragen, die later kan worden uitgebreid en onderverdeeld in afzonderlijke subcategorieën.

Tijdens het zoeken naar trefwoorden krijgt u bijvoorbeeld een lijst met 50 sleutels. Het is niet aan te raden om al deze sleutels onder één categorie “Kinderwagens” te houden, daarom kunt u de subcategorieën “Kinderwagens voor tweelingen”, “Kinderwagens” enz. Selecteren en de geselecteerde sleutels onder hen verdelen.

Fase 3: gebruik zoekhints om een ​​semantische kern te bouwen

Als intuïtieve selectie van trefwoorden niets voor jou is en er komt niets in je op, dan raad ik aan om rekening te houden met de zogenaamde zoektips. Zoeksuggesties helpen om precies te begrijpen naar welke vragen klanten op zoek zijn naar producten / diensten in uw categorie.

Om dit te doen, sturen we de zoekopdracht waarin we zijn geïnteresseerd, bijvoorbeeld ‘kinderwagens’, naar de Google-zoekbalk en kijken we naar de zoektips onder aan de zoekresultaten:

Met deze zoekaanwijzingen kunt u uw semantische kern uitbreiden.

Klik bijvoorbeeld op de link “kinderwagens België” en je krijgt een nieuwe lijst met zoeksuggesties.

Stap 4: Long Tail-zoekwoorden vinden

De long tail is een zoekwoord met een lage frequentie en een lage concurrentie dat uit drie of meer woorden bestaat en dat het leeuwendeel van het zoekverkeer naar de site brengt. Er is een mening onder beginnende SEO-optimizers dat om veel zoekverkeer aan te trekken, het noodzakelijk is om promotie uit te voeren op hoogfrequente zoekopdrachten, maar deze mening is onjuist. Ten eerste zijn hoogfrequente en zeer concurrerende zoekopdrachten niet altijd in het belang van de gebruikers. Ten tweede zal het erg lang duren om uw site naar de TOP te brengen voor deze zoekopdrachten, daarom ontvangt uw site in eerste instantie helemaal geen verkeer voor deze zoekopdrachten.

Voorbeeld / Typische woorden bestaan ​​meestal uit een of twee woorden die de belangrijkste activiteiten van het bedrijf beschrijven. In ons geval zijn dit HF “rolstoelen”. Stel dat uw site voor dit verzoek in de TOP-30 van de zoekresultaten van zoekmachines staat. In dit geval krijg je weinig verkeer.

Stel je echter voor dat je als gepromoveerde COP een long tail hebt gekozen “kinderwagens in belgië zijn niet duur”, en voor deze zoekopdracht staat je in de TOP-3 van een zoekmachine, dan zal het leeuwendeel van het zoekverkeer van jou zijn.

Fase 5: Analyseer de semantische kern van uw concurrenten!

Een van de meest effectieve manieren om semantiek te selecteren, is door de semantische kern van concurrenten te analyseren. We selecteren de TOP-5 concurrenten van uw site en analyseren hun semantische kern. Om dit te doen, moet u het adres van de website van de concurrent in de zoekopdracht invoeren, waarna uw aandacht wordt gepresenteerd met een lijst met trefwoorden waarmee hij beweegt.

Het is vermeldenswaard dat de semantiek van uw concurrenten een aanwijzing voor u is. U hoeft uw bron niet voor dezelfde zoekwoorden te promoten. Het zou correct zijn om de semantiek van een concurrent te analyseren, de positie van de site van de klant te evalueren voor de vragen waarin u geïnteresseerd bent, en voor uzelf de zwakke punten van de concurrent te benadrukken, om precies voor deze sleutels topposities in te nemen.

Stap 6: Gebruik het Hulpprogramma voor zoekwoorden van Google AdWords. Momenteel helpt de tool voor het selecteren van zoekwoorden u snel en efficiënt semantiek te selecteren. Er zijn betaalde en gratis tools voor semantiekselectie. Onder de gratis zijn de Google AdWords-zoekwoorden.

Het sleutelselectiemechanisme is heel eenvoudig.

We rijden in het veld ‘Vind opties voor zoekwoorden en advertentiegroepen’ de belangrijkste categorieën die we in de eerste fase hebben geselecteerd:

  • Wiegjes
  • Kinderwagens
  • Vervoer voor kinderen
  • Autostoeltjes voor kinderen
  • Kinderen speelgoed

Selecteer in het blok “Targeting” in de eerste regel de regio waarin de winkel actief is en klik op de knop Opties ophalen.

 Bekijk in het venster dat verschijnt op het tabblad “Advertentiegroepopties” de categorieën die voor ons geschikt zijn en doorloop ze een voor een.

We schakelen afwisselend tussen categorieën en selecteren op basis van de vraag en het concurrentieniveau de trefwoorden die bij u passen.

Zoals u kunt zien, is het proces van het verzamelen van de semantische kern een zeer belangrijke fase in het proces van site-optimalisatie, wat veel tijd en moeite kost, maar als u leert hoe u de belangrijkste categorieën van de site correct markeert en alle bovenstaande methoden toepast om sleutels voor deze categorieën te selecteren, dan kunt u echt hoogwaardige en een volwaardige semantische kern, waarvan de promotie u veel gericht verkeer zal opleveren!

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html