Er wordt steeds vaker aan het milieu en moeder aarde gedacht. Eigenlijk begint men meer en meer duurzaam te leven. Logischerwijs is het essentieel als bedrijven hierin meegaan en dus groener worden. Uiteindelijk haalt een bedrijf hier veel uit. Het is immers winstgevend en efficiënter. Je kunt op allerlei gebieden binnen je bedrijf veranderingen doorvoeren. Dit zal voor een flinke bezuiniging zorgen en hier heeft je bedrijf uiteraard baat bij. Welke wijzingen kunnen jouw bedrijf groener maken?Je kunt op veel verschillende manieren je bedrijf verduurzamen. Zo kunnen energiezuinige lampen een wezenlijk verschil maken. Vaak is het zo dat niet elke ruimte binnen een kantoor benut wordt. Het is dan zonde om hier lampen aan te hebben staan. Bewegingssensoren bieden uitkomst. Deze sensoren gaan alleen aan als een persoon de kamer binnenstapt. Tevens kan een vaste temperatuur zorgen voor minder energieverbruik. Verlaag dus de temperatuur op kantoor. Verder spelen zaken als onder andere een groene koffiecorner, oplaadbare batterijen, gerecycled papier en milieuvriendelijke schoonmaakproducten een grote rol. Daarnaast is de Energy Efficiency Directive in het leven geroepen. Deze richtlijn (die we ook wel EED audit noemen) zorgt ervoor dat bedrijven efficiënter met energie leren omgaan. Een bedrijf die de EED audit verplicht moet uitvoeren dient minimaal 250 personen in dienst te hebben. Bovendien dient de jaaromzet groter dan 50 miljoen euro te zijn met een balanstotaal van jaarlijks minimaal 43 miljoen euro. Je bedrijf verduurzamen is eigenlijk vrij eenvoudig te realiseren en alle kleine beetjes helpen. Redenen om groener te wordenEen hele goede reden om groener te worden als bedrijf zijnde, is het verlagen van je energieverbruik. Daarnaast kunnen bedrijven allerlei subsidies ontvangen van de overheid gedurende hun groene transformatie. De veranderende wet- en regelgeving omtrent verduurzaming is bovendien een flinke stok achter de deur. Deze wet- en regelgeving zal overigens alleen maar strenger worden elk jaar. Een groen imago zal het bedrijf enkel voordelen opleveren. Het is fijn als je kunt uitdragen dat je aan het milieu denkt. Ieder begin is er één, dus begin vandaag nog met werken aan je groene transformatie! |