De concurrentie is erg hoog en het is niet langer voldoende dat klanten alleen maar een goede service en een kwaliteitsproduct hebben. Consumenten verwachten bij het kopen van iets in eerste instantie een kwaliteitsproduct en goede service voor hun geld. Om echte voordelen te hebben ten opzichte van concurrenten, hebt u daarom iets nodig dat u onderscheidt van de massa – een service die de harten van klanten verovert. Zonder dit zou u gewoon “een van de vele uitwisselbare opties” zijn. Maar wat is het geheim van goede service? Glimlachen en beleefdheid? In zekerheden van waarde? Bij de vraag “hoe kan ik helpen?” Huisstijl? Gelukkig zijn er boeken die de geheimen van een buitengewone dienst onthullen. Clients for Life, door Carl Sewell en Paul Brown Dit populaire boek is een praktische gids voor het werken met klanten (evenals voor marketing, het organiseren van een bedrijf en het aannemen van personeel) van Carl Sewell – een succesvolle zakenman, eigenaar van een van de beste autodealersbedrijven in de Verenigde Staten. Carl Sewell moedigt iedereen aan om op loyale klanten te vertrouwen, aangezien de mentaliteit van eenmalige verkoop het bedrijf onhoudbaar maakt. En het bewijst overtuigend dat om een klant te behouden, u niet alleen uw mening over service als zodanig moet heroverwegen, maar ook over de organisatie van het werk, lonen, netheid van gebouwen, landschapsontwerp en vele andere kleine dingen. “Geluk brengen. Van nul tot miljard: een verhaal uit de eerste hand over het bouwen van een uitstekend bedrijf, “door Tony Shea Een van de meest populaire zakelijke boeken. # 8 op de Amazon.com Bestseller List! En de eerste – in de sectie “Business en investeringen” in de nominaties “Management”, “Communicatie” en “Klantenservice”! Het is een beschrijving van de reis van de oprichter van Zappos, Tony Shea, die begon als … een wormenkwekerij. Als je wilt weten welke werkprincipes hebben bijgedragen aan het maken van een ongelooflijk succesvol bedrijf in zo’n prozaïsch bedrijf als schoenen verkopen, dan moet je dit boek lezen. Trouwens, Zappos werd uiteindelijk door Amazon gekocht voor $ 1,2 miljard. ‘Knuffel je klanten. Uitstekende servicepraktijken “, door Jack Mitchell Dit boek gaat over het belangrijkste in de verkoop: de relatie met klanten. Over hoe ze hun loyaliteit kunnen opbouwen vanaf het allereerste bezoek. De auteur van het boek, Jack Mitchell, houdt zich aan de filosofie van “knuffel”, wat een oprecht verlangen betekent om de klant gelukkig te maken. Dit bouwt al het werk op bij Mitchell en andere winkels die eigendom zijn van de Mitchell-familie. En ze doen het perfect: de database bevat gegevens van honderdduizenden klanten, de verkopers kennen alle kenmerken en behoeften van elke bezoeker, en bij een bezoek aan de winkel voelt iedereen zich de enige, uniek en erg belangrijk. En de verkoop groeit constant. Het boek bevat veel verhalen en aan het einde van elk deel worden de principes van verkoopethiek, het verzamelen van informatie over klanten en het juiste gebruik ervan gegroepeerd. “Oprechte loyaliteit. De sleutel tot het winnen van klanten voor het leven ”, door Fred Reicheld (met Rob Markey) Volgens onderzoeker en bedrijfsstrateeg Fred Reicheld hangt succes in het bedrijfsleven en in het leven ervan af of een bedrijf het leven van mensen beter of slechter maakt. Acquisities, agressieve prijsstrategieën, productlijnextensies, cross-sellingstrategieën, nieuwe marketingcampagnes en vele andere tools in de executive toolbox kunnen op korte termijn snelle resultaten opleveren. Als er echter geen tevreden klanten verschijnen, is de groei van het bedrijf van korte duur. De auteur stelt voor dat elk bedrijf zijn klanten verdeelt in degenen die ervan houden, degenen die het haten en degenen die er onverschillig voor staan. Om dit te doen, moet ze een eenvoudige en duidelijke maatstaf gebruiken – de Net Support Index, die laat zien hoe goed ze erin is geslaagd om klantrelaties op te bouwen. Deze index kan wekelijks worden gevolgd, ongeveer zoals elk bedrijf al zijn financiële resultaten bijhoudt. Tegenwoordig wordt deze statistiek gebruikt door bekende bedrijven zoals Apple, Allianz, American Express, Zappos, Intuit, Philips, GE, eBay, Rackshare, Facebook, LEGO, Southwest Airlines en JetBlue Airways. Eersteklas service als concurrentievoordeel door John Schole In een wereld waarin de consument regeert en het steeds minder belangrijk wordt welk product of welke dienst het bedrijf produceert, waar bedrijven op de markt strijden om de beste mensen, de beste technologie en het beste ontwerp, wordt de beste service een belangrijk concurrentievoordeel. Dit boek gaat over het motiveren van medewerkers om het hoogste serviceniveau te bieden waarmee de winstgevendheid van het bedrijf, het marktaandeel en de loyaliteit van klanten worden vergroot. “Niet alle bedrijven begrijpen dat klantenservice in wezen verkoop is. Waarom? Omdat een goede service ervoor zorgt dat de klant vaker naar je toe komt en meer bij je koopt. “ “Alles voor de klant. 39 regels voor een onvergetelijke service “, door Lee Cockerell De 39 richtlijnen voor klantenservice van Lee Cockerell, voormalig executive vice president van Walt Disney World Resort, zijn gebaseerd op eenvoudige, uitvoerbare principes. Deze regels zijn universeel voor bedrijven van verschillende grootte en verschillende bedrijfstakken. Ze kunnen worden gebruikt door medewerkers van elk niveau: van rekruterings- en trainingsmanagers tot degenen die het beleid van het bedrijf bepalen en natuurlijk degenen die rechtstreeks betrokken zijn bij de klantenservice. Het boek is interessant voor iedereen die prioriteit geeft aan servicekwaliteit en klanttevredenheid. “De geheimen van de perfecte winkel. Memoirs of the Creator of a Retail Empire “, door Stanley Marcus In dit boek vat Stanley Marcus, mede-eigenaar van de populaire Amerikaanse kledingketen Neiman-Marcus, een halve eeuw van het runnen van een bloeiend bedrijf samen en deelt hij de principes van luxe service. De eigenaren van de meest luxueuze merken zijn vereerd om hun waren in een van deze winkels te presenteren, en de kwaliteit van de dienstverlening bij Neiman-Marcus is een erkend voorbeeld van eersteklas service. “Een klacht is een geschenk. Hoe de klantloyaliteit in moeilijke situaties te behouden, door Barlow Janell en Möller Klaus Wat is de meest voordelige methode voor marketingonderzoek? Onderzoek naar klachten van klanten van het bedrijf! Klachten kunnen uw bedrijf wakker schudden als het niet voldoet aan het primaire doel van het voldoen aan de wensen van klanten. Het is een feedbackmechanisme: het helpt een organisatie om producten, servicestijl en richting snel en goedkoop te veranderen. Een onderneming die klachten niet op prijs stelt, lijdt onder dure mondelinge “reclame” van klanten. Het boek bevat praktisch advies:
…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!
|
https://marketingbook.shop/ |